To co všichni S&F fanoušci určitě nejvíce sledují a měli by sledovat je poškození, jaké jejich postava protivníkům dává. Každé povolání má jeden hlavní atribut, kterým působí poškození protivníkům. Pro válečníka je to síla, mág má inteligenci a lučištník obratnost. Takže pokud chcete zvýšit své poškození, pak musíte investovat body do svých hlavní atributů.
Ukážu to na kouzelníkovi:
Pokud jste kouzelník a stojí proti vám válečník, tak válečníkova inteligence snižuje poškození, které válečníkovy dáváte a vaše síla naopak snižuje poškození které od válečníka dostanete. S lučištníkem je to stejné, akorát má místo inteligence obratnost.
Poškození zbraně:
Když si najedete kurzorem nad zbraň, kterou během hry najdete, máte u každé uvedeno její rozpětí poškození zbraně a průměrné poškození zbraně.
Celkové poškození se ve hře tedy počítá takto:
[(Hlavni atribut/10) * (poskozeni zbrane)] + poskozeni zbrane = DAMAGE
Což znamená:
Čím vyšší je poškození zbraně a bodů v hlavním atributu povolání, tím větší poškození budete protivníkům dávat.
Štestí:
Další věcí která určuje velikost poškození, je štěstí, které zvyšuje šanci kritického zásahu, které se počítá takto:
Šance na kritický zásah = ( 5 x štěstí ) / ( 2 x úroveň protivníka )
- To znamená, že čím více máte štěstí, tím častěji se vám povede dát protivníkovi kritický zásah (2x normální poškození) a zároveň se vaše poškození o to více blíží jeho horní hranici při každém útoku.
- Tedy jak úroveň protivníků postupem postavy roste, tak si musíte přikupovat štěstí, aby šance na kritický zásah zůstávala zhruba stejná. Vzhledem k maximální hodnotě 50% je dobré štěstí držet alespoň na hodnotě 25%.
Komentáře